موضوعات وبسایت : دانلود جزوه

سری فوریه مدرسان شریف

سری فوریه مدرسان شریف

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 06 آذر 1399 ساعت 18:33

افزايش روزافزون فارغ التحصيلان دوره‌هاي كارشناسي و اشتياق آنها براي ورود به دوره‌هاي كارشناسي ارشد و كمبود كتب مناسب جهت آمادگي آزمون‌هاي كارشناسي ارشد، هدف اصلي نگارش و چاپ کتاب ریاضیات مهندسی ارشد مي‌باشد. 

با توجه به اين كه درس «رياضيات مهندسي» معمولاً در سال دوم تحصيلي توسط دانشجويان دوره‌هاي كارشناسي گذرانده مي‌شود و پس از گذشت دو سال از آن، مطالب فرا گرفته شده تقريباً به فراموشي سپرده مي‌شود، لذا اين كتاب با نگارش ساده و اجتناب از بيان مطالب غيرضروري (اثبات فرمول‌ها و …) سعي بر اين داشته كه دانشجويان جهت موفقيت در آزمون كارشناسي ارشد در كمترين زمان بهترين نتيجه‌گيري را داشته و ديگر نيازي به مراجعه به كتب ديگر نداشته باشند. از ويژگي‌هاي بارز كتاب ریاضی مهندسی کارشناسی ارشد نسبت به ديگر كتب موجود در اين زمينه موارد زير را مي‌توان نام برد:

1) مطالب کتاب ریاضیات مهندسی به صورت کاملاً ساده و آموزشی، با توضیحات فارسی فراوان به همراه مثال های تألیفی فراوان ارائه شده است و عقیده دارم با خواندن این کتاب نیاز به خواندن هیچ کتاب دیگری در این درس نخواهید داشت.

2) هر فصل کتاب ریاضیات مهندسی به صورت میکروطبقه بندی شده جمع آوری شده است. به این مفهوم که هر فصل به زیربخش هایی تحت عنوان «درسنامه» تقسیم بندی شده و سؤالات و پاسخ¬های تشریحی آزمون های گذشته (78 تا 92) که مربوط به آن درسنامه هستند، در پایان همان درسنامه ارائه شده است تا خواننده پس از فراگیری مطالب مربوطه، تست های آزمون ها را نیز مرور کند. این روش، ذهن را بسیار منظم کرده و انگیزه و اشتیاق یادگیری را بالاتر می برد.

3) كتاب ریاضیات مهندسی حدوداً شامل 1935 تست با پاسخ‌هاي كاملاً تشريحي و 375 تست با پاسخ‌هاي كليدي است، كه جمعاً حدود 2310 مسئله غيرتكراري در كتاب گنجانده شده كه از اين حيث هم مي‌توان كتاب را در بين كتب رياضي مهندسي ديگر كه براي اين منظور تهيه شده‌اند، بي‌نظير دانست.

4) در پایان هر فصل روش های تستی و رد گزینه تحت عنوان «حل تست های ریاضی مهندسی بدون دخالت دست!» گنجانده شده که این قسمت روش های حل سریع و بسیار کوتاه سؤالات آن فصل را جداگانه بررسی کرده است، كه البته حل تشریحی این نوع سؤالات نیز در متن کتاب ارائه شده است.

5) سؤالات مناسب مربوط به قبل از سال 78 در كتاب به عنوان مثال¬هاي حل شده در هر فصل و يا تحت عنوان تست‌هاي تكميلي در كتاب آورده شده است. 

6) در ويرايش جديد كتاب تعدادي مثال حل شده‌ي نسبتاً مشكل به اكثر فصل‌ها اضافه شده كه داوطلبان در صورت داشتن وقت و نياز، مي‌توانند به مطالعه‌ي آن‌ها بپردازند. در ضمن سؤالات دكتري دانشگاه آزاد از سال 85 تا 90 و دانشگاه دولتي سال 91، 92 و93 به كتاب اضافه شده است.

7) در انتهاي كتاب سؤالات آزمون‌هاي كارشناسي ارشد سال‌هاي 1394، 1395 و 1396 (بهمن 93، ارديبهشت 95 و اردیبهشت 96) مربوط به دانشگاه سراسري به همراه پاسخ‌هاي كاملاً تشريحي ارائه شده است. 

8) مطالب كتاب ریاضیات مهندسی به گونه‌اي تدوين گرديده كه مي‌تواند به عنوان مرجع كامل درس رياضيات مهندسي جهت موفقيت در امتحانات پايان ترم دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار گيرد.

9) فصول اين کتاب برخلاف بعضی کتب (حتی مراجع معتبر!) که به نظر بنده ترتیب مناسبي ندارند، تنظیم شده است؛ به این شکل که ابتدا در چهار فصل نخست، بحث توابع مختلط به طور کامل پشت سرهم بیان شده و در دو فصل آخر، «آنالیز فوریه» و «معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی» که ارتباط تنگاتنگی با هم دارند، آورده شده است.

با توجه به اينكه هيچ تأليفي خالي از اشكال نيست، لذا از همه استادان و دانشجويان تقاضا دارم، اشكالات اين كتاب را از طريق وب سایت شخصی اینجانب به آدرس www.h-nami.ir اطلاع دهند. در ضمن در این وب سایت پشتیبانی و رفع اشکال درسی نیز صورت می گیرد. 

Your browser does not support HTML5 video.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر