موضوعات وبسایت : دانلود جزوه

لیست رشته های با کنکور پیام نور

لیست رشته های با کنکور پیام نور

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 25 آبان 1399 ساعت 14:22

ثبت نام دانشگاه پیام نور 99

دانشگاه پیام نور از جمله دانشگاه هایی است که به دو صورت با آزمون و بدون آزمون از داوطلبان جهت تحصیل در دانشگاه، ثبت نام به عمل می آورد. علاقه مندان به منظور تحصیل در رشته های با آزمون این دانشگاه می بایست ابتدا از طریق سایت ثبت نام کنکور، فرآیند نام نویسی خود را در کنکور سراسری انجام دهند و سپس در آزمون آن شرکت کنند.

ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور، معمولا در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه انجام می شود که بسته به هر دوره، متقاضیان می توانند به صورت اینترنتی و یا حضوری، به اقدامات لازم بپردازند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های پیام نور، معمولا در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن، انجام می گیرد.

زمان و نحوه ثبت نام رشته های با کنکور دانشگاه پیام نور 99

داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته های با کنکور دانشگاه پیام نور را دارند، لازم است در آزمون سراسری شرکت کنند. بنابراین باید به صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org، مراحل نام نویسی خود را طی کنند.

مهلت ثبت نام کنکور سراسری، از روز 16 بهمن ماه آغاز شد و تا روز 24 بهمن ماه 99، ادامه داشت و داوطلبان می توانستند به صورت اینترنتی و با پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری، نسبت به تکمیل فرم ثبت نام خود در سامانه سنجش آموزش کشور اقدام نمایند.

راهنمای ثبت نام با آزمون دانشگاه پیام نور

  • ابتدا وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور شوید و گزینه “سراسری” را از منوی سمت راست سایت انتخاب نمایید.
  • بر روی لینک فعال “ثبت نام آزمون سراسری 1399” کلیک کنید.
  • از منوی اصلی موجود در قسمت راست سایت “خرید سریال ثبت نام” را انتخاب نمایید.
  • برای ثبت نام رشته های با آزمون دانشگاه پیام نور باید دو سریال اعتباری خریداری گردد. یکی جهت ثبت نام دانشگاه های سراسری و دیگری سریالی است که باید برای دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی خریداری شود. از همین رو ابتدا باید “سریال ثبت نام در گروه آزمایشی ریاضی یا تجربی یا انسانی یا هنر یا زبان در آزمون سراسری سال 1399” را خریداری کنید و پس از تکمیل روند پرداخت، مجددا به همین صفحه بازگشته و گزینه “سریال علاقه مندی به گزینش در رشته های پیام نور و غیرانتفاعی آزمون سراسری سال 1399” را انتخاب نمایید و مراحل پرداخت را بار دیگر طی کنید.
  • پس از انتخاب سریال مورد نظر، صفحه ای برای شما نمایان می شود که مبلغ قابل پرداخت را در بر دارد و باید اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، شماره تلفن (ثابت و همراه) و پست الکترونیکی را وارد کنید، درگاه پرداخت را انتخاب نمایید و سپس دکمه تایید و پرداخت را بفشارید.
  • صفحه ای جهت تایید اطلاعات وارد شده نمایش داده می شود که در صورت تایید، باید تیک عبارت موجود در پایین جدول را علامت بزنید و بر روی گزینه ادامه روند پرداخت کلیک کنید.
  • در این مرحله، وارد درگاه پرداخت خواهید شد که باید اطلاعات مربوط به کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را درج کنید.
  • پس از تکمیل فرآیند پرداخت و دریافت سریال ثبت نام، مجددا به صفحه اول ثبت نام آزمون سراسری بروید و گزینه تایید و ادامه – گام بعدی را در پایین صفحه انتخاب کنید تا مراحل نام نویسی برای شما آغاز شود.
  • در این مرحله نظام آموزشی خود را انتخاب کنید و با “سریال ثبت نام 12 رقمی دانشگاه های سراسری” را که خریداری کرده اید، وارد نمایید و پس از درج عبارت امنیتی، گزینه تایید را بفشارید.
  • در این مرحله نوع مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را مشخص نمایید.
  • اکنون باید “کد سوابق دیپلم” و “کد دانش آموزی دیپلم” را درج کنید تا پس از انتخاب گزینه بررسی و مشاهده، اطلاعات تحصیلی شما نمایش داده شود. در صورت صحت اطلاعات نمایان شده، دکمه تایید را که در پایین صفحه قرار دارد، انتخاب کنید.
  • در این قسمت باید عکس پرسنلی خود را با مشخصاتی که در سمت چپ صفحه بیان شده است، بارگذاری نمایید.
  • سپس فرم ثبت نام برای شما باز می شود که ضمن درج اطلاعات خواسته شده در قسمت های مربوطه، باید گزینه “علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی می باشم” را نیز فعال کنید.
  • گزینه تایید را در پایین فرم ثبت نام بفشارید تا فرآیند نام نویسی آزمون سراسری را تکمیل کنید.

اگر تمامی مراحل فوق را با موفقیت سپری کرده باشید، از سوی سامانه مذکور، کد پیگیری پرداختی در اختیار شما قرار می گیرد که در مراحل بعدی مورد نیازتان خواهد بود. همچنین اگر در طی ثبت نام، اعلام علاقه مندی به نام نویسی در رشته های دانشگاه پیام نور نکرده باشید، می توانید در مرحله انتخاب رشته نیز این کار را انجام دهید.

زمان و نحوه ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 99

ثبت نام در رشته های بدون کنکور پیام نور معمولا در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه انجام می گیرد که مهلت نام نویسی آن به شرح زیر است.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 99
نیمسال تحصیلی مهر ماهنیمسال تحصیلی بهمن ماه
5 مرداد ماه 99 لغایت 14 مهر ماه 99 معمولا از اواخر آبان ماه لغایت اواسط بهمن ماه

ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ممکن است به دو روش حضوری یا اینترنتی انجام شود. در صورتی که ثبت نام به صورت حضوری انجام شود، داوطلب باید کد رشته مورد نظر خود را انتخاب کرده و با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، به واحد دانشگاهی ارائه دهنده مراجعه نماید، اما جهت ثبت نام اینترنتی بدون کنکور دانشگاه پیام نور، متقاضی باید مراحل زیر را طی کند.

  • ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org
  • انتخاب گزینه “سراسری” از منوی موجود در سمت راست سایت
  • در صورتی که در زمان مناسبی به سایت مذکور مراجعه کرده باشید، لینک مربوط به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری را مشاهده خواهید کرد که شامل دانشگاه پیام نور نیز می شود.
  • از قسمت “خرید سریال ثبت نام” کارت اعتباری مربوطه را خریداری کنید.
  • پس از تکمیل مراحل پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور پیام نور می بایست مجددا وارد صفحه اول سامانه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری شوید، سپس سریال ثبت نام را وارد کنید و مراحل نام نویسی و انتخاب رشته بدون آزمون سراسری را به ترتیب انجام دهید.

در صورتی که تمام مراحل فوق را به درستی انجام دهید، یک کد پیگیری و شماره پرونده در اختیار شما قرار می گیرد که لازم است آن را نزد خود حفظ کنید زیرا برای هر بار ورود به صفحه کاربری خود در این سامانه، به شماره پرونده یا کد پیگیری ثبت نام، نیاز خواهید داشت.

شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور 99

شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نوربه دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شود که داوطلبان بایستی قبل از نام نویسی خود، اطلاعات کافی را درباره این زمینه کسب کنند.

شرایط عمومی

  • تمامی داوطلبان باید به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشته باشند.
  • متقاضیان نباید مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران باشند. (در صورتی که سابقا مخالف بوده اند باید تغییر نظرشان اعلام شود.)
  • عدم سابقه عضویت در سازمان های غیر قانونی، فراماسونری و مانند آن ها برای تمامی داوطلبان جهت ثبت نام کنکور سراسری و رشته های بدون آزمون آن الزامی است.
  • داوطلبان نباید هیچ گونه فساد اخلاقی و یا اعتیاد به مواد مخدر داشته باشند.

شرایط اختصاصی (ثبت نام با کنکور)

  • داشتن مدرک پیش دانشگاهی نظام آموزشی قدیم، دیپلم نظام جدید یا قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) و یا اخذ آن ها تا تاریخ 31 شهریور ماه 99 برای داوطلبان جهت ثبت نام دانشگاه پیام نور، الزامی است.
  • چنانچه پذیرش داوطلبان در نیمسال دوم تحصیلی ممکن باشد، دریافت مدرک تحصیلی آن ها تا روز 30 بهمن ماه 99 بلامانع است.
  • داوطلبان فارغ التحصیل رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت (افراد مشمول خدمات اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان) مقطع کاردانی، در صورت اتمام طرح نیروی انسانی خود تا تاریخ 31 شهریور ماه 99 یا 30 بهمن ماه 99، مجاز به ثبت نام در دانشگاه پیام نور می باشند. لازم به ذکر است که این دسته از داوطلبان در زمان ثبت نام حضوری، باید گواهی پایان طرح تعهد خدمت خود را به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند. (فارغ التحصیلان رشته های بهداشت دهان، تکنسین سلامت دهان، پرستاری دندانپزشکی، پروتز دندان و ساخت پروتز دندانی جزو مشمولین خدمت پزشکان و پیراپزشکان محسوب نمی شوند.)
  • دانشجویان ورودی 98 و قبل از آن که مشغول به تحصیل در دوره روزانه هستند، می توانند تا تاریخ 25 اسفند ماه 98 از دانشگاه محل تحصیل خود، انصراف دهند و سپس برای ثبت نام در دانشگاه پیام نور اقدام کنند. این دسته از داوطلبان باید فرم انصراف قطعی خود را در زمان ثبت نام حضوری به دانشگاه محل پذیرش ارائه دهند. (لازم به ذکر است که داوطلبان ورودی 98 مجاز به انتخاب رشته دوره های روزانه در آزمون سراسری 99 نمی باشند.)
  • دانشجویان دوره های غیر روزانه اعم از نوبت دوم، پردیس خودگردان، دانشگاه های آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور و… می توانند ثبت نام آزمون سراسری را انجام دهند و پس از پذیرش در کد رشته محل جدید، انصراف خود را از دانشگاه محل تحصیل، نهایی کنند.
  • داوطلبان آقا نباید از لحاظ وضعیت نظام وظیفه مشکلی جهت ثبت نام داشته باشند.

شرایط اختصاصی (ثبت نام بدون کنکور)

  • پذیرش داوطلبان در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور، صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و با در نظر گرفتن معدل کتبی و کل دیپلم، با توجه به نوع آن و رشته انتخابی انجام می گیرد.
  • دانش آموزان سال آخر دوره دوم متوسطه نظام آموزشی جدید ، می توانند ثبت نام خود را انجام دهند و پس از پایان امتحانات نهایی و دریافت کارنامه از سوی وزارت آموزش و پرورش ، نسبت به ثبت معدل کتبی خود اقدام نمایند.
  • دارندگان مدرک دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم که فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی هستند، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری نمی باشند.
  • دریافت و ارائه مدارک دیپلم نظام آموزشی جدید یا قدیم، پیش دانشگاهی و یا کاردانی (فوق دیپلم) تا تاریخ 31 مرداد ماه 99، برای تمام داوطلبان الزامی است.
  • داوطلبان دارای دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش نظام آموزشی جدید که دارای مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی و فاقد معدل کتبی دیپلم می باشند ، بایستی در فرم تقاضانامه ثبت نام، معدل کل دیپلم خود را درج نمایند.
  • داوطلبان جهت ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور، می توانند بدون در نظر گرفتن نوع مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی خود، فرآیند انتخاب رشته را انجام دهند اما باید این نکته را در نظر داشته باشند که میزان تاثیر معدل برای داوطلبانی که رشته ای متفاوت از مدرک تحصیلی خود را انتخاب می کنند نسبت به افرادی که رشته انتخابی و مدرک دیپلم آن ها با یک دیگر یکسان است، متفاوت می باشد. در راستای تفهیم این مسئله، توجه شما را به جدول زیر جلب می کنیم.
جدول میزان تاثیر سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) با توجه به نوع دیپلم و گروه تحصیلی
گروه تحصیلیدیپلم ریاضی و فیزیکدیپلم علوم تجربیدیپلم ادبیات و علوم انسانیدیپلم علوم و معارف اسلامیسایر عناوین دیپلم

(کدهای 13 ، 15 ، 16 ، 17 ، 20 ، 21 ، 22)

علوم ریاضی و فنی10010057/157/151/4
علوم تجربی10010057/157/151/4
علوم انسانی57/157/110010051/4
هنر100100100100100
زبان100100100100100

داوطلبان می توانند علاوه بر ثبت نام بدون کنکور پیام نور، در رشته های با کنکور نیز ثبت نام کنند ولی در نهایت می توانند تنها یک رشته را برای ادامه تحصیل خود انتخاب نمایند.

مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور 99

مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور 99

ثبت نام دانشگاه پیام نور نیازمند ارائه مدارک تحصیلی و هویتی است تا با بررسی آن ها، میزان صلاحیت پذیرش داوطلبان سنجیده شود. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بدون کنکور و با کنکور دانشگاه پیام نور به شرح زیر می باشند.

مدارک ثبت نام رشته های با کنکور

  • شناسنامه و کارت ملی
  • شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده
  • فایل اسکن شده عکس 3×4 یا 4×6 داوطلب که باید دارای پس زمینه سفید، فرمت jpg، اندازه ای بین 200×300 و 300×400 پیکسل، حداکثر حجم 70 کیلوبایت، بدون حاشیه زائد، کاملا واضح، عاری از هرگونه اثر مهر، منگنه و… و متعلق به سال جاری داوطلب باشد.
  • معدل های کتبی و کل دیپلم
  • کد سوابق تحصیلی دیپلم یا پیش دانشگاهی و کد دانش آموزی
  • کد مربوط به منطقه و کد پستی محل سکونت
  • کد وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد
  • کد 13 رقمی مربوط به داوطلبان غیر ایرانی
  • کد 12 رقمی مربوط به سهمیه رزمندگان

مدارک ثبت نام رشته های بدون کنکور

  • اصل و کپی شناسنامه
  • اصل و کپی کارت ملی
  • فایل اسکن شده عکس 3×4 یا 4×6 داوطلب (عکس اسکن شده باید با فرمت jpg، حداقل اندازه 200×300 و حداکثر 300×400 پیکسل، حجمی کمتر از 70 کیلوبایت، دارای پس زمینه سفید، فاقد حاشیه های زائد، کاملا واضح، عاری از هرگونه اثر مهر و منگنه و متعلق به سال جاری داوطلب باشد.)
  • مدرک مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا (کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت و…)

مدرک کاردانی، مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام قدیم یا جدید ممکن است حین ثبت نام اینترنتی مورد نیاز قرار نگیرد اما داشتن آن الزامی است.

دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور 

دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور و با کنکور این دانشگاه از یک دیگر جدا هستند و داوطلبان برای اطلاع از رشته های ارائه شده هر کدام باید به دفترچه مربوطه مراجعه کنند. دفترچه های ثبت نام بدون کنکور یا با کنکور دانشگاه پیام نور مهر ماه، در واقع همان دفترچه ثبت نام بدون کنکور مهر ماهو دفترچه ثبت نام کنکور سراسریمی باشند که تمام جزئیات مربوط به نام نویسی دانشگاه های سراسری اعم از شرایط ثبت نام پیام نور و سایر دانشگاه های سراسری، مدارک مورد نیاز جهت نام نویسی و… را در بر دارند.

جدول زیر حاوی آخرین نسخه دفترچه هایی است که تا کنون برای ثبت نام دانشگاه پیام نور منتشر شده اند. جهت دریافت و دسترسی به هر کدام می توانید بر روی نام آن ها کلیک کنید. همچنین، در حال حاضر دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ماهمنتشر نشده است اما به محض انتشار آن مقاله بروز رسانی می گردد.

با توجه به تمام مطالب فوق می توان متوجه شد که ثبت نام دانشگاه پیام نور به دو صورت با آزمون و بدون آزمون می باشد. بهتر است بدانید که حتی اکثر رشته های این دانشگاه به صورت بدون آزمون ارائه می شوند که شانس ورود داوطلب به دانشگاه را تا حد زیادی افزایش می دهد. جهت آشنایی با سایر دانشگاه های بدون کنکور و کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام دانشگاه های بدون کنکورو یا میزان اعتبار مدرک دانشگاه پیام نورمی توانید بر روی لینک های مربوطه کلیک کنید.

سوالات متداول

1- آیا برای ثبت نام در دانشگاه پیام نور حتما باید در آزمون سراسری شرکت کنم؟

شرکت در کنکور سراسری یکی از راه های ورود به دانشگاه های پیام نور است اما می توانید در رشته های بدون آزمون این دانشگاه نیز ثبت نام کنید که بر اساس معدل کتبی دیپلم می باشد.

2- زمان ثبت نام دانشگاه های پیام نور با آزمون کدام است؟

ثبت نام در رشته های با آزمون دانشگاه پیام نور از تاریخ 16 بهمن ماه آغاز شد و تا 24 بهمن 99 ادامه داشت.

3- ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور چه زمانی انجام می شود؟

برای نیمسال تحصیلی اول، از 5 مرداد ماه سال جاری تا 14 مهر ماه فرصت بود اما در رابطه با نیمسال دوم تحصیلی، هم اکنون اطلاعات دقیقی در دست نیست.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر