موضوعات وبسایت : دانلود جزوه

چارت درسی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل

نویسنده : میترا نادری | زمان انتشار : 21 مهر 1400 ساعت 16:55

 دوره کارشناسي ارشد مديريت بازرگاني به منظورآماده ساختن دانشجويان براي مشاغل حرفه​ های مديريت درسازمان​هاي بازرگاني ومؤسسات دولتي و نيز ادامه تحصيل در دوره دکتري مديريت تدوين گرديده است. به طوردقيق تر اهداف برنامه کارشناسي ارشد مديريت بازرگاني عبارت است از:
- آشنايي دقيق با وظايف اساسي سازمان​هاي بازرگاني. 
- افزايش مهارت وتوانايي دانشجويان درشناخت مسايل مبتني بر مديريت، جمع آوري وتجزيه وتحليل اطلاعات مربوط به هريک ازاين مسايل،ارزيابي راه​ حل​هاي مختلف درمورد هرمسأله وتصميم گيري و اجراي تصميمات متاخذه.
-افزايش مهارت وتوانايي دانشجويان درشناخت شرايط و اوضاع و احوال متغير اجتماعي ،اقتصادي ،تکنولوژيکي، سياسي و تطبيق برنامه​ هاي سازمان با شرايط جديد.
- ايجاد زمينه لازم و تشويق دانشجويان به خودآموزي و رشد فردي وحرفه اي

ضرورت و اهميت: اداره سازمان​هاي بازرگاني ،صنعتي ودولتي با ابعاد مختلف آن بدون بهره گيري از دانش مديريت و دسترسي به اطلاعاتي که در امر تصميم گيري لازم است امکان پذير نيست. لذا اين وظيفه دانشگاه​ها است که اولاً مديران آينده اين سازمان​ها را براي قبول مسئوليت درسطوح مختلف مديريت آموزش دهند. ثانياً محققين و پژوهشگراني راتربيت کنندکه بتوانند مسايل و مشکلات اقتصادي و بازرگاني سازمان​هاي مختلف جمهوري اسلامي​ ايران را به خوبي بشناسند و براي حل اين مسايل و مشکلات راه​ حل​هاي صحيح و منطقي پيداکنند.وجود دوره کارشناسي ارشد مديريت بازرگاني دردانشگاه​هاي ايران موجب مي گردد که دانشجويان اين رشته درحين تحصيل بامسايل خاص جامعه ما به خوبي آشنا شوند و تحقيقات وتبعات خود را در رابطه با اين مسايل انجام دهند و براي رفع نارسائي​هاي موجود درجامعه چاره انديشي نمايند.

نقش و توانايي: الف) فارغ‌التحصيلان دوره‌ كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني با اطلاعات وسيعي كه در زمينه‌هاي مختلف بازرگاني و بازاريابي، روابط انساني، امور مالي و اقتصادي پيدا مي‌كنند، به خوبي مي‌توانند در سطح مديران اجرايي در سازمان‌هاي بازرگاني، صنعتي و دولتي به كار اشتغال ورزند يا در سمت مشاور مديريت انجام وظيفه نمايند.


ب) انتظار مي‌رود كه اين فارغ‌التحصيلان پس از كسب تجربيات كافي بتوانند مسؤوليت‌هاي بيش‌تري را در سطوح بالاتر سازمان عهده‌دار گردند.
ج) علاوه بر اين فارغ‌التحصيلان اين دوره مي‌توانند در كارهاي پژوهشي و تحقيقاتي كه امروزه در مؤسسات بزرگ از اهميت زيادي برخوردار است مشغول كار شوند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر