موضوعات وبسایت : دانلود جزوه

زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی کامپیوتر

زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی کامپیوتر

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 11 آذر 1399 ساعت 19:02

ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400

فارغ التحصیلان دوره های کاردانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در صورت تمایل به ادامه تحصیل می توانند در کنکور کاردانی به کارشناسی یکی از گروه های فنی مهندسی، علوم پزشکی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی و هنر شرکت کنند. رشته های مقطع کاردانی به کارشناسی به دو صورت با کنکور و بدون کنکور ارائه می شوند و داوطلبانی که تمایلی به شرکت در کنکور ندارند، می توانند بدون نیاز به ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی، برای نام نویسی در لیست رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی اقدام کنند.

برای ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی بایستی به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایید و ضمن ثبت نام، رشته های مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

زمان و نحوه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400

داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org، دفترچه ثبت نام کاردانی به کارشناسی را دانلود کرده و از تمامی شرایط مربوط به این آزمون اطلاع یابند. این متقاضیان باید هنگام تکمیل مراحل ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی، انتخاب رشته خود را نیز انجام دهند. زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400 به طور دقیق مشخص نشده است اما شما عزیزان می توانید با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلیایران مشاوره از جدیدترین اخبار در این زمینه مطلع گردید.

همچنین سازمان سنجش معمولا برای داوطلبانی که از فرصت نام نویسی در آزمون کاردانی به کارشناسی بازمانده اند، زمانی تحت عنوان مهلت مجدد ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسیدر نظر  می گیرد تا بتوانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به نام نویسی و انتخاب رشته خود اقدام کنند.

لازم به ذکر است داوطلبانی که در آزمون فوق ثبت نام می کنند، می توانند در زمان مقرر علاوه بر انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی، رشته های بدون آزمون را نیز انتخاب نمایند اما متقاضیانی که در آزمون کاردانی به کارشناسی ثبت نام نکنند، فقط مجاز به انتخاب رشته های بدون آزمون خواهند بود.

دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400

لیست رشته های بدون کنکور و با کنکور کاردانی به کارشناسی در دفترچه راهنمای ثبت نام قرار دارد و داوطلبان برای اطلاع از این که رشته مورد نظر آن ها در کدام یک از واحدهای دانشگاهی ارائه شده است، می توانند دفترچه را به دقت مطالعه کنند.

هزینه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400

داوطلبان باید قبل از اقدام به ثبت نام، از طریق لینک قرار داده شده در سایت سازمان سنجش، هزینه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400 را واریز کنند. این هزینه شامل دو بخش است و داوطلب باید یک کارت اعتباری اصلی خریداری نماید و در صورت تمایل به ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه های غیرانتفاعی، کارت اعتباری جداگانه ای نیز برای آن تهیه کند.

به دلیل عدم انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام نمی توان درمورد هزینه دقیق نام نویسی اظهار نظر نمود اما این مبلغ در سال 99 برابر با 46 هزار تومان به علاوه 600 تومان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه بوده و داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی نیز مستلزم پرداخت 9 هزار و 300 تومان، مازاد بر هزینه مذکور بودند که انتظار داریم هر یک از این مبالغ در سال 1400، با کمی افزایش همراه باشند. توجه داشته باشید که هزینه نام نویسی در موعد مقرر به صورت اینترنتی و از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب قابل پرداخت خواهد بود.

شرایط ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی 1400

داوطلبانی که می خواهند در آزمون مذکور شرکت کنند می بایست دارای شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400 باشند که به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام
  • اعتقاد به یکی از ادیان تصریح شده در نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن کینه و دشمنی با حکومت جمهوری اسلامی ایران
  • دارا بودن توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر
  • نداشتن شهرت در انجام کارهای غیراخلاقی
  • عدم سابقه عضویت در گروه های مخالف جمهوری اسلامی ایران

شرایط اختصاصی

  • شرکت کنندگان کنکور کاردانی به کارشناسی باید دارای مدرک کاردانی باشند و این مدرک بایستی حتما مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا وزارت علوم تحقیقات و فناوری قرار بگیرد.
  • داوطلبانی که در آزمون کاردانی به کارشناسی سال 99 شرکت کرده اند و در موسسات غیردولتی، نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد و مجازی قبول شده اند، اگر مشکل نظام وظیفه (برای متقاضیان آقا) نداشته باشند، می توانند در آزمون کاردانی به کارشناسی 1400 شرکت کنند و پس از پذیرش در یکی از رشته های انتخابی، از رشته قبلی خود انصراف دهند.
  • پذیرفته شدگان دوره های روزانه آزمون کاردانی به کارشناسی سال 99 در صورت ثبت نام در آزمون کاردانی به کارشناسی سال 1400، فقط مجاز به انتخاب رشته های دانشگاه های نوبت دوم، غیرانتفاعی و… می باشند و نمی توانند از رشته های دانشگاه روزانه انتخاب کنند.
  • پذیرفته شدگان گروه علوم پزشکی پس از فارغ التحصیلی باید برابر با طول مدت تحصیل، تعهدی منوط بر تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه نمایند.
  • دانشجویان آقا اگر سال آخر مقطع کاردانی باشند، می توانند در رابطه با موضوع خدمت سربازی از معافیت تحصیلی برای شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی استفاده کنند.
  • چنانچه در هر کدام از مراحل ثبت نام و حتی پس از پذیرفته شدن در آزمون، مشخص گردد که داوطلب دارای شرایط ذکر شده در دفترچه ثبت نام نبوده است، از ادامه انجام مراحل و تحصیل داوطلب جلوگیری به عمل می آید.

همان طور که اشاره شد پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی به کارشناسی به دو صورت با آزمون و بدون آزمون اجرا می گردد که ثبت نام داوطلبان در روش بدون آزمون آن بر اساس سوابق تحصیلی و معدل کل فوق دیپلم (کاردانی) می باشد و در واقع برای تحصیل در رشته های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی 1400 نیازی به شرکت در آزمون نیست. اگر در هیچ یک از رشته های انتخابی خود پذیرفته نشدید، می توانید در صورت برگزاری دوره تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی به کارشناسی 1400 شانس خود را برای تحصیل در مقطع دکتری به طور مجدد امتحان کنید.

سوالات متداول

1- داوطلبانی که قصد ثبت نام در آزمون کاردانی به کارشناسی 1400 را دارند، چه زمانی می توانند برای ثبت نام خود اقدام کنند؟

در حال حاضر زمان دقیقی در دسترس نمی باشد اما به محض مشخص شدن آن مقاله بروز رسانی خواهد شد.

2- آیا داوطلبان آزمون کارشناسی ناپیوسته با داوطلبان کنکور سراسری، در آزمونی یکسان شرکت می کنند؟

خیر، این دو گروه از داوطلبان به صورت جداگانه در آزمون های مجزا حضور می یابند.

3- در حال تحصیل در یکی از دانشگاه های غیر روزانه هستم. آیا اجازه شرکت در آزمون سال جاری را دارم؟

بله، می توانید در آزمون پیش رو شرکت کنید و پس از قبولی، در صورت تمایل انصراف خود را از دانشگاه محل تحصیل قبلی نهایی سازید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر