موضوعات وبسایت : دانلود جزوه

نمونه سوالات ریاضی مهندسی سری فوریه

نمونه سوالات ریاضی مهندسی سری فوریه

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 15 اسفند 1400 ساعت 20:31

نمونه سوال ریاضی مهندسی

ریاضیات را بیش‌تر دانش بررسی کمیتها و ساختارها و فضا و دگرگونی (تغییر) تعریف می‌کنند. دیدگاه دیگری، ریاضی را دانشی می‌داند که در آن با استدلال منطقی از اصول و تعریف‌ها به نتایج دقیق و جدیدی می‌رسیم (دیدگاه‌های دیگری نیز در فلسفه ریاضیات بیان شده‌است). با اینکه ریاضیات از علوم طبیعی به شمار نمی‌رود، ولی ساختارهای ویژه‌ای که ریاضی‌دانان می‌پژوهند بیشتر از دانش‌های طبیعی به‌ویژه فیزیک سرچشمه می‌گیرند و در فضایی جدا از طبیعت و محض‌گونه گسترش پیدا می‌کنند، به‌طوری که علوم طبیعی برای حل مسائل خود به ریاضی باز می‌گردند تا جوابشان را با آن مقایسه و بررسی کنند.

ریاضی مهندسی مربوط به قسمتهایی از ریاضیات است که در بخشهای گوناگون فیزیک و مهندسی کاربرد دارند. این درس از دروس مشترک اکثر رشته های فنی مهندسی است وشامل دو بخش کلی می شود. در بخش اول با عنوان آنالیز فوریه به بررسی سری فوریه ، انتگرال فوریه و تبدیلات فوریه و در بخش دوم به بررسی توابع مختلط می پردازد. سری فوریه برای توابع ناپیوسته و یا بسط توابع ناپیوسته ای که توسط سری تیلور و یا مک لورن قابل بیان نیستند استفاده می شود. اهمیت دیگر این مبحث به دلیل کاربرد برای توابع پریودیک هست که ما با این توابع در فیزیک و مهندسی و در مباحثی مانند موج، ارتعاشات و گرما سروکار داریم.

کتاب ریاضیات مهندسی شیدفر یکی از شاخص ترین و معروف ترین کتاب ها در زمینه ریاضی مهندسی است. جناب آقای دکتر شیدفر که از طراحان اصلی سوالات کنکور در چند سال اخیر هستند، ارزش و اهمیت این کتاب را برای دانشجویان مهندسی دو چندان می کند.

برای دانلود کتاب ریاضی مهندسی دکتر شیدفر اینجا کلیک کنید.

در این پست نمونه سوال ریاضی مهندسی از دانشگاه های مختلف برای دانلود در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده شده است.

آیا مقاله برای شما مفید بود ؟

https://iran-mavad.com/?p=32554

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر