موضوعات وبسایت : دانلود جزوه

آموزش حل دستگاه معادلات دیفرانسیل

آموزش حل دستگاه معادلات دیفرانسیل

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 12 آذر 1399 ساعت 20:45

معادلات دیفرانسیل یکی از دروس پرکاربرد در بسیاری از رشته ها است و تاکنون انواع مختلفی از این معادلات معرفی شده که می توان گفت در هر رشته، معادلات دیفرانسیل خاصی مدنظر بوده و لازم است تا دانشجویان راه حل آن ها را فرا گیرند.

معادلات دیفرانسیل از جمله دروس ساده مقطع کارشناسی بوده و عمدتا دانشجویان در ترم های دوم و سوم کارشناسی این درس را اخد می کنند. در این درس مفاهیم جدیدی مانند: تبدیل لاپلاس و سری های توانی مطرح می شود و نیاز است برای حل سوالات این درس زمان بیشتری صرف شود چون که به هنگام حل کردن یک سوال از مبحث تبدیل لاپلاس ممکن است از معادلات مرتبه اول و دوم استفاده شود و همین عامل زمان حل سوال را بالاتر ببرد.

گاهی حل کردن معادلات دیفرانسیل داده شده آسان نبوده و نیاز است تا ابزارهای محاسباتی چون MATLAB به کار گرفته شود تا بتوان به تمامی جواب های معادله دیفرانسیل دست یافت زیرا حل کردن آن ها به صورت دستی زمان بر بوده و امکان اشتباه نیز وجود دارد.

ما در این آموزش قصد داریم تا حل دستگاه معادلات دیفرانسیل خطی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

این آموزش رایگان بخشی از آموزش معادلات دیفرانسیل با رویکرد حل مساله و تست کنکور ارشد می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از این آموزش بر روی این لینک (+) کلیک کنید.

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • حل دستگاه معادلات دیفرانسیل خطی با روش های حذفی، تبدیل لاپلاس و اپراتور معکوس
    • روش حذفی
    • روش تبدیل لاپلاس
    • روش اپراتور معکوس

این آموزش رایگان بخشی از «آموزش معادلات دیفرانسیل با رویکرد حل مساله و تست کنکور ارشد» می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر