موضوعات وبسایت : دانلود جزوه

منابع کنکور فنی حرفه ای 99 رشته حسابداری

منابع کنکور فنی حرفه ای 99 رشته حسابداری

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 12 آذر 1399 ساعت 13:45

ایران مشاوره

منابع کنکور کاردانی فنی حرفه ای حسابداری 1400

به جرأت می توان گفت رشته حسابداری یکی از پر متقاضی ترین رشته هایی است که به این زودی اشباع نمی شود. 9 کد رشته از رشته های فنی حرفه ای در دانشگاه ، با آزمون پذیرش می شوند که یکی از آن ها حسابداری است. برای هر رشته هم یک سری منابع درسی مطرح می شود که داوطلب درصورت تمایل ، می تواند متناسب با آن ها کتاب های کمک آموزشی نیز تهیه نماید. منابع درسی برای هر کد رشته در دفترچه انتخاب رشته ، از “سایت سازمان سنجش” قابل مشاهده است.

کتاب های درسی ، بهترین مبنای کنکور برای هر داوطلب کنکوری می باشند.

منابع کنکور کاردانی فنی حرفه ای رشته حسابداری

منابع درسی

با توجه به دفترچه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای که برای کنکور 98 صادر شد ، می توان حدس زد که منابع و مباحث کنکور 98 – 99 نیز به همان منوال بوده و دچار تغییر نشوند. این منابع به شرح زیر می باشند:

منابع درسی کنکور کاردانی فنی حرفه ای رشته حسابداری
منابع دروس عمومیمنابع دروس شایستگی پایهمنابع دروس شایستگی غیرفنیمنابع دروس شایستگی فنی
تعلیمات دینی 3فیزیکالزامات محیط کاردانش فنی پایه
دانش فنی تخصصی
فارسی 3مدیریت تولیدحسابداری وجوه نقد و تحریر دفاتر قانونی
ریاضی 1 و 2حسابداری خرید و فروش
عربی 3کارگاه نوآوری و کارآفرینیحسابداری حقوق و دستمزد
حسابداری اموال و انبار
زبان 1 و 2شیمیاخلاق حرفه ایحسابداری بهای تمام شده و مالیاتی
حسابداری تهیه و تنظیم صورت های مالی

همان طور که گفته شد این منابع درسی برای کنکور سال 98 می باشد. بنابراین از دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته سال بعد غافل نشوید. جهت اطلاع دقیق از زمان انتشار دفترچه ثبت نام ، می توانید به کانال تلگرام کنکور بپیوندید.

منابع کمک آموزشی

قبل از هر چیز ، این نکته را یادآور شویم که مبنای طراحی سوالات کنکور ، فقط و فقط کتاب های درسی است که در مدارس تدریس می شوند. بنابراین بهتر است ابتدا روی کتاب های درسی خود تسلط کافی داشته باشید تا بتوانید در کنار آن ها از کتاب های کمک آموزشی استفاده کنید. کتاب های کنکور زیادی برای تمام رشته ها وجود دارند اما همه آن ها به قدر کفایت ، کارآمد نیستند. پس قبل از هرگونه اقدام جهت خرید این کتاب ها ، تحقیق و مشورت با افراد باتجربه را از یاد نبرید.

از جمله انتشارات های معروفی که در زمینه کنکور رشته های فنی حرفه ای ، مشغول به فعالیت هستند می توان به انتشارات قلم چی ، اخوان و چهارخونه یا فارابی ، اشاره کرد. انواع کتب کنکور هنرستانی ها ، از دروس پایه و عمومی تا شایستگی فنی ، از این انتشارات ها قابل تهیه هستند.

بودجه بندی و ضرایب دروس کنکور کاردانی فنی حرفه ای رشته حسابداری

کنکور کاردانی فنی حرفه ای مجموعا ،دارای 160 سوال می باشد که تعداد سوالات هر بخش با بخش دیگر متفاوت است. این ضرایب و بودجه بندی ها نیز در دفترچه ذکر می شود که داوطلب بتواند براساس اهمیت هر کدام برای خود برنامه ریزی کند. در جدول زیر تعداد سوالات و ضرایبی که برای هر بخش دروس در دفترچه کنکور سال 98 تعیین شده بود ، آورده شده است:

ضرایب و بودجه بندی کنکور کاردانی فنی حرفه ای رشته حسابداری
دروسضریبتعداد سوالات
دروس عمومی340
دروس شایستگی پایه635
دروس شایستگی غیر فنی320
دروس شایستگی فنی1265

تمامی اطلاعات ذکرشده ، مطابق با دفترچه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 98 می باشد. کمتر اتفاق می افتد که تغییری در منابع ، تعداد سوالات و موارد مشابه ، رخ دهد اما به محض انتشار دفترچه می توانید از لینک های مرتبط استفاده کنید. درصورتی که نسبت به تخمین رتبه و قبولی خود کنجکاوید می توانید پس از اعلام نتایج انتخاب رشته و بررسی رتبه قبولی حسابداری 97 – 98یک رتبه حدودی برای خود درنظر بگیرید و با توجه به آن برنامه ریزی کنید. هم چنین با کلیک بر روی بازار کار رشته حسابداری ، می توانید اطلاعات بیشتری در زمینه حسابداری کسب نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر