موضوعات وبسایت : دانلود جزوه

دانلود رایگان کتاب کمک درسی کنکور

نویسنده : معین | زمان انتشار : 25 آبان 1399 ساعت 11:59

کتاب های پیش دبستانی

دنیای جادویی کودکان، حتی وقتی وارد دوران آموزش رسمی می‌شوند، باز هم خالی از جذابیت نیست. انواع مدادها و ماژیک‌های رنگی، کاغذهای سفیدی که جابه‌جا رنگ خورده‌اند، رنگین‌کمان‌های کوچولو روی دیوارها، خمیربازی و کلی اسباب‌بازی جذاب، کار آموزش را حتی برای بزرگ‌ترها هم لذت‌بخش‌تر می‌کند. در بسیاری از مهدکودک ها و مراکز پیش‌دبستانی تنوع زیادی از کتاب‌های آموزشی وجود دارد. انواع کتاب‌های جدید و جالب، باعث شده که حتی خود بچه‌ها هم اشتیاق زیادی برای یادگیری داشته باشند. نکته‌ی جالبی که در رابطه با کتابهای پیش دبستانی وجود دارد این است که وقتی کودک یک کتاب هر چند کوچک را می‌خواند و تمام می‌کند، حس اعتمادبه‌نفس زیادی پیدا می‌کند. حالا او آماده است تا هر کاری را که شروع می‌کند، به پایان برساند. به این ترتیب حس می‌کند پیشرفت کرده و انگیزه‌ی بیشتری برای خواندن کتاب‌ها و یادگیری مطالب جدید پیدا می‌کند. تاثیر این نوع آموزش را حتی می‌توانید در رفتارهای روزمره‌ی او ببینید، حالا فرزندتان با حیوانات مهربان‌تر شده، اسباب‌بازی‌هایش را خودش جمع می‌کند و سعی می‌کند با ادب و نزاکت رفتار کند.

در این میان «داریوش صادقی» همان نویسنده‌ی محبوب کتاب های پیش دبستانی است. او در کتاب‌های خوش نقش و نگارش، سعی کرده انواع مفاهیمی که کودک به آن‌ها نیاز دارد را بازگو کند؛ از شناخت حیوانات و گیاهان گرفته تا آموزش صحیح آداب و رفتار روزمره. در این کتاب‌ها سعی شده تا از ادبیات رسمی استفاده شود تا کودک پیش از سوادآموزی کامل، دچار مشکل کژخوانی و ابهام نشود. در مجموعه‌ کتاب‌های کودکان تاکید ویژه‌ای روی تقویت مهارت‌هایی مانند زبان آموزی، دست ورزی، هماهنگی ذهن و دست، و ریاضی می‌شود. تشویق کودکان به یادگیری تمام این مهارت‌ها باعث خلاقیت و بهره‌وری بیشتر هوش آن‌ها می‌شود.

در دنیای کتاب‌های کمک درسی، ناشرانی مانند گاج، خیلی سبزو مبتکران توانسته‌اند تحولی در این زمینه ایجاد کنند. تنوع محصولات آموزشی و کمک آموزشی این ناشران در بسیاری از مراکز آموزشی، حتی مهدکودک ها و خانه‌ها هم دیده می‌شود.

کتاب های دبستان 

بچههای کلاس اول دبستان که تازه الفبای فارسی را یاد گرفتهاند، آنقدر سرشار از ذوق و شوق یادگیری هستند، که گاهی والدین و معلمها هم قادر به پاسخگویی به این همه علاقه و هیجان نیستند. زندگی مدرن و سریع هم زمان زیادی برای یک دلِ‌سیر مشق نوشتن با کودک در اختیار آنها نمیگذارد. اینجاست که ناشران و مراکز آموزشی مختلف توانستهاند با انتشار کتابهای کمک‌ درسی دبستان کار آموزش و یادگیری مطالب جدید را برای مدارس و والدین آسانتر کنند.

با استفاده از چنین کتابهای جذابی که آموزش را بههمراه بازی و سرگرمی به بچهها یاد میدهند، بزرگترها دیگر چندان دردسری برای رسیدگی به تکالیف و تمرین دروس با آنها ندارند. برای دورههای اول و دوم دبستان کتابهای آموزشی فارسی، ریاضی، علوم، هنر و خلاقیت و کامپیوتر فرصت یادگیری مطالب بیشتری را به بهترین و سریعترین روش برای کودکان فراهم کرده است. در دورهی سوم دبستان، تنوع کتابها بیشتر میشود. حالا که بچهها به خواندن و نوشتن زبان فارسی مسلط شدهاند، میتوانند از کتابهایی برای درک مطلب، انشا نویسی و مطالعات اجتماعی در کنار کتابهای مدرسه استفاده کنند. در دوره چهارم ابتدایی تمام این مواد درسی بهشکلی پیشرفتهتر به دانشآموزان آموزش داده میشود.

انواع کتاب کمک‌ درسی برای تمرین مطالب درسی، افزایش تمرکز و حتی آموزش نرمافزارهای کامپیوتری برای این دانشآموزان گردآوری شده است. پنجم دبستان هم مانند دوره‌ی ششم دبستان، دوران حساسی برای دانشآموزان است. پس از شش دوره آموزشهای ابتدایی، حالا وقت آن رسیده تا دانشآموزان مطالب اساسیتر و جدی‌تری را بیاموزند که برای ورود به دوران متوسطه ضروری است. ناشران مخنلف برای این دورههای تحصیلی، کتابهای آموزشی زیادی وارد بازار کتاب میکنند، که بیشتر آنها روی آزمونهای ورودی مانند تیزهوشان تمرکز دارند. تنوع کتابهای کمکدرسی دوران دبستان آنقدر زیاد است، که رقابت بین ناشران مختلف، باعث افزایش کیفیت و استفاده از جدیدترین روشها برای آموزش کودکان شده است.

کتابهای متوسطه

دوران پرشور و شیطنت دبستان تمام شده و حالا وقت آن رسیده تا دانش‌آموزان با حال‌وهوای جدی‌تری دورهی متوسطهی اول را شروع کنند. در این دوره معلمان و والدین باید با دقت و حساسیت بیشتری روی تعلیم و آموزش دانشآموزان نظارت داشته باشند. در همین دوره است که افراد باید اولین و مهمترین تصمیم زندگی خود را بگیرند. درسها و مطالب آموزشی پیچیدهتر شده و آنها حالا باید برخی مفاهیم تخصصی مانند شیمی، فیزیک، ادبیات و... را بیاموزند. آموزش درست و صحیح دانشآموزان در این دورهی آموزشی، به آنها کمک میکند تا با شناخت کاملتری، رشتهی تخصصی خود در دورهی دوم متوسطه را انتخاب کنند. معلمان و والدین باید بدون تحت فشار دادن دانشآموزان و با همراهی کردن با آنها، به آنها در شناخت توانایی، استعداد و علایقشان کمک کنند. انتخاب هر رشتهی آموزشی علوم تجربی، ریاضیات، ادبیات، علوم انسانی و...  مسلما نقش مستقیمی در زندگی و شغل آیندهی آن‌ها خواهد داشت.

انواع کتابهای کمک آموزشی با موضوعات مختلف برای دانشآموزان این دوره گردآوری و تالیف شده است. دانشآموزان حتی میتوانند مباحث ابتدایی فیزیک، شیمی و... را تمرین کنند تا پایه ی قوی‌تری برای ورود به دورهی دوم متوسطه داشته باشند. طراحان این کتابهای درسی و کمکدرسی از بین قویترین و حرفهایترین تیمهای آموزشی انتخاب شدهاند. محتوای آموزشی این کتابها، مبتنی بر جدیدترین و پیشرفتهترین روشهای یادگیری و آموزش دنیا طراحی شده است، روشهایی که در عین سادگی، بسیار کارآمد و موثر هستند.

کتاب های رشته ریاضی فیزیک

عدد و رقم، جذر، انتگرال و کلی فرمول‌های پیچیده شاید برای خیلیها عجیب و غریب باشد، اما برای کسی که شیفتهی همین پیچیدگی‌ها و به دنبال کشف راز جهان است، تمام این‌ها مثل تکه‌های پازلی است که کنار هم می‌چیند و به تصویر کاملی از دانش ریاضیات و فیزیک می‌رسد. حالا که دورهی پر هیجان و سرنوشت‌ساز اول متوسطه تمام شده، زمان آن رسیده که دانشآموزان کوچک دیروز، مثل متخصصانی نوپا، روی درسها و مطالب جدید و البته دشوارتری تمرکز کنند. در رشتهی ریاضی فیزیک دانشآموزان با یادگیری اصولی‌ترین مطالب ریاضیات، فیزیک، هندسه، جبر و حسابان برای انتخاب رشتهی دانشگاهی خود آماده میشوند. کتابهای آموزشی در این میان تنوع فوقالعادهای دارند. مباحث ریاضیات و فیزیک هم با معرفی جدیدترین روشهای جمع، ضرب، تقسیم، جذر و... خیلی آسانتر شده است. کتابهای آموزشی زیادی روی این موضوع تمرکز دارند که با افزایش سرعت دانشآموزان در انجام عملیات ریاضی، میتوان بهرهی درسی آنها را افزایش داد. ضمن این که خیلی از این روشهای مدرن و بهروز، برای آزمون کنکور هم کارآمد هستند و میتوانند در کنار دانش داوطلبان، سرعت عمل آنها را هم افزایش دهد.  دانشآموزان حتی میتوانند با مباحثی مانند نجوم و ستارهشناسی یا نظریات بزرگ دنیا مانند نظریهی نسبیت انیشتین بهطور جداگانه و تخصصی آشنا شوند. هیچ بعید نیست که از میان دانشآموزان خلاق و خوشفکر، چندتایی هم ستارهشناس و فضانورد به دنیا معرفی کنیم. معلمان و والدین میتوانند مطمئن باشند که کتابهای کمک درسی این دورهی آموزشی صرفا برای بهبود درس و نمرات دانشآموزان نیست. آنها در این کتابها وارد دنیای بزرگتر و جذابتری میشوند که میتواند نقش زیادی در زندگی آینده‌ی آنها داشته باشد.

کتاب های رشته تجربی

انواع سلول، مولکول، باکتری، آغازیان و...؛ به دنیای علوم تجربی خوش آمدید، دنیایی پر از دانستنیهای شگفتانگیز و فوقالعاده. در رشتهی تجربی کلی از رازهای جهان و آفرینش برای دانش‌آموزان فاش میشود. آن‌ها تاریخ زمین، شکلگیری سنگها، حیات وحش، زندگی گیاهان و رازهای بدن انسان، همه را در این سه سال دورهی تجربی خواهند آموخت. کتاب‌های درسی این رشته جذابیت زیادی دارد، اما در این میان ناشران مختلف هم دست روی دست نگذاشتهاند و طیف گستردهای از کتابهای کمکدرسی را وارد دنیای کتاب کرده‌اند. در طراحی این کتابها از جدیدترین و مدرنترین روشهای آموزش دنیا استفاده شده است. دانشآموزان میتوانند با درنظرگرفتن علاقه و استعدادهای درونی خود، مطالب مورد نظرشان را در این کتابها پیدا کنند. خیلی از این کتابها با این که جنبهی درسی دارد، اما برای مطالعهی آزاد و یادگیری مطالب جدید هم بسیار مفید است. در میان این کتابها، ناشران تمرکز زیادی هم روی انشار انواع نمونه سوالهای کنکورهای سراسری و المپیادها دارند. با وجود این همه منابع جدید و جذاب آموزشی، اصلا بعید نیست که از میان همین دانش‌آموزان، چندتایی دانشمند بزرگ و باهوش به دنیا معرفی کنیم تا دنیا را تحت تاثیر دانش و کشفیات خود قرار دهند.

کتاب های رشته انسانی

ذوق و استعدادهای سرشار ادبی، کلی قوانین قضایی و مدنی عجیب و غریب، رمز و راز دنیای اقتصاد و برنامهریزی و... را یکجا میتوانیم در کتاب های رشته علوم انسانی ببینیم. این دانشآموزان همهفن حریف هستند، نه از ریاضیات و آمار هراسی دارند، نه از آن همه قواعد زبان عربی و مکاتب فلسفی. تاریخ ایران و جهان را چشمبسته میخوانند و در هر بحث اجتماعی و انسانی حرفی برای گفتن دارند. آنها روانشناسهای کوچکی هستند که با ذهنهای هوشیار و بیدار، رفتار و گفتار خود و اطرافیان را ریشهیابی میکنند. برای دانش‌آموزان رشته علوم انسانی دورهی دوم متوسطه، انواع کتابهای درسی و کمک درسی در بازار کتاب وجود دارد. این کتابها فقط برای بالابردن معدل آنها در کارنامههای پایان ترم نیست. فکر و هدف بزرگتری پشت تمام این کتابهای مختلف وجود دارد. آموزش مواد درسی با استفاده از جدیدترین روشهای آموزشی روز دنیا، آنها را برای آزمون کنکور دانشگاهها آماده میکند. یادتان نرود که دنیا منتظر چند روانشناس، نویسنده، فیلسوف، اقتصاددان و وکیل حرفهای است که همین گوشه و کنار، هنوز مشغول درس خواندن هستند و نقشههای بزرگی برای آیندهی نهفقط خودشان، که کل دنیا دارند.

کتاب های رشته هنرستان

بوم نقاشی، یک دوربین عکاسی، چند تا توپ و وزنه، مدارهای الکترونیکی، نقشههای ساختمان و تاسیسات؛ به هنرستان خوش آمدید. هنرستان یکی از معدود جاهایی است که می‌توانید این همه استعداد و مهارتهای مختلف را یکجا ببینید، درست مثل شهر فرنگی که همیشه چیزهای جالب و جذابی در آن وجود دارد. دانشآموزانی که تحصیل در هنرستان را انتخاب میکنند، به طور مستقیم و تخصصی دروسی را میآموزند که کار آنها را برای ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل آسان میکند. آنها همین حالا هم میدانند که میخواهند در آینده چه تحصیلات و شغلی داشته باشند. بیش از صد رشتهی آموزشی متنوع در هنرستانها وجود دارد، که به دانشآموزان امکان انتخاب رشتههای دلخواهشان را می‌دهد.

هنرستان صدا، هنرستان کاردانش، هنرستان فنی حرفه ای و... همه مراکز آموزشی تخصصی هستند که دانشآموزان میتوانند انواع مهارتها و علوم تخصصی را در آن بیاموزند. ناشران و مراکز آموزشی مختلف کتابهای کمکدرسی متنوعی برای دانشآموزان هنرستان منتشر کردهاند. این کتابها با استفاده از جدیدترین و بهروزترین روشهای آموزشی نوشته شده است. با خواندن این کتابها میتوانید مطمئن باشید که سریعتر و کارآمدتر مطالب را می‌آموزید. خواهید دید که می‌توانیم طی چند سال آینده، چندتایی نقاش، معمار، نقشهکش و عکاس بزرگ و موفق از میان همین دانشآموزان به دنیا معرفی کنیم.

ادامه...

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر