موضوعات وبسایت : دانلود جزوه

کتاب نقشه خوانی سازه بتنی

کتاب نقشه خوانی سازه بتنی

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 21 اسفند 1400 ساعت 13:15

eskelet-betoni_11591.png

دانلود کتاب نقشه کشی اسکلت بتنی به صورت PDF

در این پست دانلود کتاب نقشه کشی اسکلت بتنی به صورت PDF را برای علاقمندان به رشته عمران و معماری آماده کرده ایم که امیدواریم مفید و مورد استفاده این عزیزان قرار گیرد.

ساختمان سازی که به عنوان یک حرفه، یک هنر و یک صنعت در دنیا شناخته شده بخش اعظم آن مربوط به ایجاد یک بنای مناسب با ساختاری محکم و مصالح مقاوم است. امروزه کمتر بنائی را می توان یافت که در طرح و اجرای آن به نحوی از بتن استفاده نشده باشد. تقریباً در تمام فضا های زیستی ساخته ی دست بشر بتن به صورت پیدا و پنهان، در نقش و مقیاس های مختلف حضور دارد. بتن بدون شک فراگیرترین مصالح ساختمانی است که کاربرد آن روز به روز گسترش می یابد.

برای بررسی کامل مسائل اجرائی سازه های بتنی، تدوین چندین کتاب در زمینه های مختلف از جمله: مدیریت کارگاه و عملیات، تکنولوژی بتن ، تکنولوژی قالب بندی، تکنولوژی آرماتوربندی، اجرای صنعتی، تجهیزات ساختمانی و … را می طلبد. این کتاب نقشه کشی اسکلت بتنی که برای هنرجویانی که در فنی حرفه ای یا هنرستان تحصیل می کنند، تهیه شده، به عنوان قدمی در این راستا به رشته تحریر درآمده است تا مفاهیم اولیه بتن و سازه های بتنی را بیان کرده و به روش ترسیم نقشه های اجرائی سازه بپردازد.

توضیحات بیشتر و دانلود کتاب نقشه کشی اسکلت بتنی به صورت PDF و مشاهده آنلاین فیلم کوتاهی از محتوای این کتاب در ادامه مطلب.

بی شک کیفیت ارائه درس در بازده کلاس و رسیدن به اهداف، تأثیر قابل توجهی دارد. در این راستا تعیین روش های مناسب و متناسب با زمان تدریس و برنامه ریزی صحیح و عمل به آن از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. تحقیقات و تجربه نشان میدهد که تولید دانش توسط دانش آموز به جای انتقال دانش از معلم به دانش آموز، کارآمدتر و ماندگارتر است؛ لذا بر انجام فعالیت ها توسط دانش آموزان تأکید بسیاری شده است.

نکات اجرایی :

۱ – قسمت های “مطالعه آزاد” و مطالب نوشته شده در حاشیه کتاب در ارزشیابی های طول سال لحاظ نمی شوند.

۲ – هنرجویان موظف اند یک پروژه عملی به دلخواه و با نظر مربی خود، انتخاب کرده و مطابق با مطالب بیان شده در بخش دوم کتاب به صورت انفرادی در طول سال ، به ترسیم نقشه های اجرائی سازه آن بپردازند.

۳ – هنرآموزان علاقه مند می توانند با تهیه نرم افزارهای آموزشی از جمله سی دی ، فیلم و … انگیزه هنرجویان را در این درس افزایش دهند.

۴ – برای درک بهتر مفاهیم پایه، برنامه ریزی برای بازدید از ساختمان های در حال ساخت در طول سال تحصیلی، انجام گردد.

کتاب در یک نگاه :

بخش اول: بتن و سازه های بتنی

فصل اول: شناخت بتن و مصالح تش یکل دهنده آن

فصل دوم: اجزای ساختمان های بتن آرمه

فصل سوم: مراحل اجرای سازه های بتنی

بخش دوم: نقشه های سازه و جزئیات اجرائی

فصل چهارم: پلان آکس بندی و ستون گذاری

فصل پنجم: پلان فونداسیو ن

فصل ششم: پلان تیرریزی

فصل هفتم: جزئیات اجرائی

توضیحات بیشتر و مطالب ارزشمند را با دانلود کتاب نقشه کشی اسکلت بتنی به صورت PDF مطالعه نمائید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر