موضوعات وبسایت : دانلود جزوه

نمونه بولت ژورنال

نمونه بولت ژورنال

نویسنده : معین | زمان انتشار : 10 آذر 1399 ساعت 17:08

این پست رو به خاطر همه ی دوستانی گذاشتم که بارها ازم خواهش کردند نمونه های خارجی صفحه های بولت ژورنال رو نشون بدم و درموردشون توضیح بدم. پس اینم از نمونه های برنامه هفتگی! امیدوارم خوشتون بیاد!

۱- نمونه ساده و اصولی!

خب با یک نمونه ی ساده شروع می کنیم که اصلی ترین اجزای یک برنامه هفتگی رو در خودش داره یعنی روزهای هفته رو! توی این دو صفحه، فضای لازم برای یادداشت های تمام روزهای هفته فراهم شده. به همین سادگی میشه یک برنامه ی هفتگی داشت. خیلی هم کاربردیه! توی هر کادر میشه وظایف مربوط به اون روز، ایده ها، رویدادها و چیزهای دیگه رو یادداشت کرد.

TinyRayofSunshine.Weeklyonly9.jpg?format=750w

منبع

۲- نمونه با لیست کار و ترکر

خب توی این یکی برنامه هفتگی ، چند تا قسمت اضافه شده. علاوه بر کادرهای مربوط به هر روز هفته، در قسمت پایین سمت چپ یک قسمت لیست کارها داریم. این کادر وقتی به درد می خوره که وظایفی رو باید در طول هفته انجام بدیم، اما تاریخ مشخصی ندارند پس اونها رو در لیست کارها می نویسیم و بعد به تناسب شرایطمون در یکی از روزهای هفته انجامشون می دیم.

این برنامه به جز لیست کارها، یک قسمت ردیاب هفتگی هم داره. ما معمولا از ردیاب ها به صورت ماهانه استفاده می کنیم. (همون هبیت ترکر خودمون!) اما این ایده هم برای عادت ها و یا کارهای کوتاه مدت خیلی خوبه.

january-bullet-journal-weekly-layout.jpeg

منبع

۳- نمونه ساده افقی!

این یکی رو دوست دارم چون بالا و پایین صفحه پر از فضای خالیه که میشه در هنگام نیاز توش یادداشت های مختلف نوشت مثلا ایده هایی که به ذهنمون می رسه، کارهای جدیدی که باید این هفته انجام بدیم، خاطره های کوتاه و از این دست چیزها. البته من به شخصه مدل علامت وظایف رو در این تصویر که با یک مربع خالی و یک ضربدر بزرگه دوست ندارم. ترجیحم همون مدل اصلی بولت ژورناله که رایدر کارول معرفی می کنه. یعنی یک نقطه برای وظیفه و یک ضربدر روش وقتی انجام میشه.

14-paperandlists-.jpg

منبع

۴- نمونه شلوغ و همه چیزدار!

از این یکی نترسید! دلیل داشتم که توی این پست آوردمش. می دونم در نگاه اول ممکنه شلوغ و پیچیده به نظر برسه، اما در اصل صاحب این دفتر نشسته با خودش فکر کرده دیده در طول هفته به چه چیزهایی نیاز داره و باید به چه چیزهایی توجه کنه، بعد همونا رو آورده توی برنامه هفتگیش. مثلا:

تعداد قدم ها (step) ، لیست خرید هفتگی (shop) ، ردیاب هفتگی (tracker) ، مقدار آبی که روزانه می خوره (water) ، کارهای هفته بعد (nex week) ، غذا و سبزیجات (food and vegetables) و تازه یک سری قسمت دیگه که به خاطر خلاصه نوشتن من نتونستم متوجه بشم، اما حدس می زنم برنامه ساعتی برای هر روز، اولویت های هر روز و این موارد باشند.

این مدل برنامه هفتگی وقتی به درد می خوره که شما نخواهید تعداد صفحه های زیادی داشته باشید. نخواهید مدام از این صفحه به اون صفحه برید و این جا یک چیزی رو علامت بزنید و اونجا یک چیزی رو بنویسید. با این مدل برنامه بیشتر چیزهایی رو که باید بهشون توجه کنید یک جا دارید. هم یادتون نمی ره و هم وقت کمتری برای درست کردن و پر کردنش نیازه.

25+weekly+spread+ideas+bujo+7.png?format=750w

منبع

۵- نمونه دارای ثبت ساعتی

تمرکز این یکی روی برنامه ریزی ساعتیه و من از این مدل جدول کشیدنش خیلی خوشم اومد. توی این صفحه ها، فضای مربوط به هر روز هفته مشخص شده و برای هر روز، یک جدول ۲۴ تایی کشیده. این ۲۴ خونه ی جدول نشون دهنده ی ساعت های هر روز هستند. یک تایم لاگ روزانه!

OTHER-DSCN1772.jpg

منبع

اینم از این! من خیلی پیام می گرفتم که ازم می خواستید نمونه های خارجی بولت ژورنال رو بذارم و در موردشون توضیح بدم در نتیجه تصمیم گرفتم این پست رو بذارم!  امیدوارم خوشتون اومده باشه!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر