موضوعات وبسایت : دانلود جزوه

زمان برگزاری کنکور ارشد 98-99

زمان برگزاری کنکور ارشد 98-99

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 08 آذر 1399 ساعت 20:29

زمان کنکور ارشد ۱۴۰۰ در خردادماه سال آینده خواهد بود.

zaman-1.jpg

تاریخ کنکور ارشد ۱۴۰۰

زمان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ مشخص شد. زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ نیز از ۱۶ آذر ۹۹ شروع خواهد شد.

وزارتخانه

آزمون

تاریخ برگزاری آزمون

وزارت علوم

کارشناسی ارشد

۶ و ۷ خرداد ۱۴۰۰

دکتری

۱۵ اسفند ۱۳۹۹

زمان کنکور کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۰

با توجه به این که آزمون کارشناسی ارشد سراسری و کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۹۶ به صورت یکپارچه برگزار می‌شود، داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز لازم است در زمان برگزاری کنکور ارشد ۱۴۰۰ از سوی سازمان سنجش در جلسه آزمون حاضر شوند.

همچنین داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۰ نیز لازم است همانند داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سراسری نسبت به ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۰  در سایت سازمان سنجش اقدام نمایند.

با توجه به تصویب قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی، از سال ۹۶ کنکور ارشد دانشگاه‎های سراسری و آزاد ادغام شده و به صورت یکپارچه برگزار می‎شود.

بدین ترتیب، افرادی که هم داوطلب کنکور ارشد سراسری و هم آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد هستند، بدون پرداخت هزینه جداگانه، تنها با یک بار ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰، داوطلب هر دو آزمون محسوب می‌شوند و می‌توانند در زمان کنکور ارشد در جلسه آزمونی که مربوط به هر دو دانشگاه است حضور یابند.

جهت رفاه حال داوطلبان عزیز، کلیه اطلاعیه‌های ثبت‌نام، برگزاری، انتخاب رشته و اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد در کانال تلگرامی کارشناسی ارشد مسترتست منتشر می‌شود. به داوطلبان عزیز توصیه می‌کنیم جهت اطلاع به‌موقع و لحظه‌ای از اخبار آزمون کارشناسی ارشد به عضویت در  کانال مسترتست دربیایند.

زمان کنکور ارشد ۱۴۰۰ پردیس‎های خودگردان و بین‎الملل

در ابتدا پذیرش کارشناسی ارشد در پردیس‌های دانشگاهی به صورت مستقل و از طریق برگزاری آزمون اختصاصی توسط دانشگاه‌ها صورت می‌گرفت.

اما از سال‌ ۱۳۹۴ بنا بر تصمیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در پردیس‌های دانشگاهی نیز همانند سایر دوره‌ها به صورت نیمه‌متمرکز و از طریق آزمون کارشناسی ارشد که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌گردد، صورت می‌گیرد.

بنابراین داوطلبان کارشناسی ارشد پردیس دانشگاه‌ها نیز لازم است همانند داوطلبان سایر دوره‌ها در زمان کنکور ارشد ۱۴۰۰ در جلسه آزمون حاضر شوند.

با این حال پذیرش کارشناسی ارشد پردیس‎های بین‎الملل دانشگاه‌ها در حال حاضر به صورت محدود و از طریق برگزاری آزمون اختصاصی بدون شرکت در کنکور سراسری نیز در برخی دانشگاه‎ها صورت می‎گیرد که از آن جمله پردیس کیش و ارس دانشگاه تهران است. جهت اطلاع از پذیرش‎ کارشناسی ارشد پردیس دانشگاه‌ها کلیک کنید.

کارت کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ چند روز پیش از برگزاری آزمون منتشر می شود. کارت آزمون کارشناسی ارشد برای داوطلبان کنکور ارشد سراسری و آزاد یکسان است و تنها برای داوطلبانی که در دو رشته امتحانی شرکت کرده‌اند، دو کارت صادر خواهد شد.

تعداد رشته های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد

هر داوطلب در کنکور کارشناسی ارشد حداکثر مجاز به شرکت در آزمون دو رشته است که لزوماً باید یک رشته از بین رشته‎های اصلی و یک رشته از بین رشته‌ های شناور کنکور ارشد انتخاب شود.

درحقیقت داوطلب می‌تواند در آزمون کارشناسی ارشد یک رشته اصلی یا یک رشته شناور یا یک رشته اصلی و یک رشته شناور را نماید.

زمان کنکور ارشد ۱۴۰۰ رشته‌های اصلی و شناور از سوی سازمان سنجش به نحوی برنامه‌ریزی می‌شود که داوطلبان دو رشته در این آزمون، بتوانند در جلسه آزمون ارشد هر دو رشته حضور یابند.

نکته مهم این است که رشته‌های امتحانی انتخاب‌شده از سوی داوطلب برای هر دو دانشگاه آزاد و سراسری یکسان است و امکان شرکت در یک رشته در آزمون سراسری و شرکت در رشته دیگر در دانشگاه آزاد (در صورتی که هر دو رشته اصلی یا هر دو رشته شناور باشند) وجود ندارد.

قابل توجه است که شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم بدون توجه به شرط تجانس رشته مقطع کارشناسی و رشته امتحانی آزمون کارشناسی ارشد (بجز موارد خاصی که در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ اعلام می‌شود) امکان‌پذیر است. بنابراین داوطلبان می‌توانند آزادانه و بدون توجه به رشته تحصیلی مقطع کارشناسی نسبت به انتخاب رشته امتحانی کنکور ارشد اقدام نمایند.

رشته‌ها و سرفصل‎های آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

رشته‌ها و سرفصل‌های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ در دفترچه کنکور کارشناسی ارشد اعلام خواهد شد.

آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ در پنج گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی برگزار خواهد شد.

لازم است داوطلبان با بررسی دفترچه و اطلاع از

سرفصل های کنکور کارشناسی ارشد

نسبت به شناسایی منابع کنکور ارشد و کسب آمادگی جهت آزمون اقدام نمایند. قابل توجه است که سرفصل‌های امتحانی برای گرایش‌های مختلف یک رشته ممکن است یکسان نباشد و ضروری است داوطلبان با توجه به ضریب هر درس برای گرایش/رشته مدنظرشان نسبت به مطالعه اقدام کنند.

اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد از سوی سازمان سنجش (اعلام رتبه کسب‌شده در کنکور و مجاز بودن یا نبودن جهت انتخاب رشته در دوره‎های مختلف روزانه، شبانه، سایر دوره‌ها و نیز دانشگاه آزاد)، داوطلب می‎تواند در صورت مجاز شدن در مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد، نسبت به انتخاب رشته‌محل‌های مربوط به دوره‎های مختلف دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد اقدام نماید.

انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد

انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری از طریق سایت سنجش و انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به صورت مجزا از طریق سایت مرکز و سنجش دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد. هر داوطلب که مجاز به انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد شده، مختار است برای هر یک از دانشگاه‌ها انتخاب رشته نماید و اجباری برای انتخاب رشته در هر دو دانشگاه وجود ندارد.

برای آن دسته از کدرشته‌های امتحانی که دارای آزمون تشریحی و یا دارای آزمون عملی نیز در برخی از دروس می‎باشند، آزمون در دو مرحله برگزار می‌شود. در این گونه از رشته ها منحصراً داوطلبانی که در آزمون تستی رشته مربوط شرکت و با توجه به حدنصاب نمره علمی مربوط مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، حق شرکت در جلسه آزمون مرحله دوم دروس مربوط به رشته امتحانی را خواهند داشت.

وضعیت برگزاری و یا عدم برگزاری آزمون عملی در برخی از رشته‌های دارای آزمون عملی، با توجه به ظرفیت پذیرش و نوع مؤسسات پذیرنده دانشجو در این رشته‌ها در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، زمان اعلام نتایج کنکور ارشد ۹۹ تا پایان مهر خواهد بود.

دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد

مطالعه و بررسی سوالات کنکور سالیان گذشته، علاوه بر این که موجب می‌شود تا داوطلبان با نحوه طرح سوالات از مباحث مختلف آزمون کارشناسی ارشد مطلع شوند، داوطلبان را در شناساندن منابع مختلف آزمون یاری می‌دهد. همچنین در سال‌های گذشته دیده شده که برخی سؤالات تکراری در کنکور مطرح شده است. بنابراین بررسی سوالات کنکور کارشناسی ارشد را به شما داوطلبان عزیز توصیه می‌کنیم. برای دانلود سوالات کنکور ارشد می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد

منابع کنکور کارشناسی ارشد

همچنین جهت مشاهده منابع کنکور کارشناسی ارشد می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

منابع کنکور کارشناسی ارشد

مطالب مفید:

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

سؤالات متداول داوطلبان کنکور ارشد

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۰ چه زمانی است؟

کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ سراسری و آزاد به صورت یکپارچه برگزار می‌شود. بنابراین زمان کنکور ارشد آزاد همان زمان کنکور ارشد سراسری است.

زمان دقیق برگزاری کنکور ارشد ۱۴۰۰ رشته من کی است؟

زمان دقیق کنکور ارشد هر رشته در کارت شرکت در جلسه آزمون مشخص می‌شود.

کارت کنکور ارشد ۱۴۰۰ کی منتشر می‌شود؟

کارت آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ چند روز پیش از آزمون منتشر می‌شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر